Rabu, 20 Februari 2008

RM15.3 juta bina Pejabat Tanah Jajahan Pasir Mas

KOTA BHARU, 19 Feb (Hrkh) - Orang ramai di jajahan Pasir Mas akan dapat berurusan di Pejabat Tanah dan Jajahan serta pejabat Majlis Daerah Pasir Mas dengan lebih selesa apabila bangunan baru dibina tidak lama.

Projek itu melibatkan kos sebanyak RM15.3 juta merangkumi pembinaan Pejabat Tanah dan Jajahan setinggi tiga tingkat, pejabat Majlis Daerah (tiga tingkat), dewan serbaguna, surau, kantin dan kediaman ketua jajahan dua tingkat.

Komponen tersebut akan dibangunkan di atas tapak seluas 10.21 ekar di Lubuk Jong, Mukim Apam di Pasir Mas.

Pembinaannya akan bermula pertengahan tahun ini, yang akan menjadi pelengkap kepada pembangunan Bandar Baru Apam, Pasir Mas yang kini sedang dalam pembangunan sekarang.
Baru-baru ini perjanjian persefahaman di antara kerajaan negeri dengan Syarikat Taman Semasa (M) Sdn Bhd diadakan bagi melaksanakan projek terbabit diadakan di Kota Darulnaim. Ia ditandatangani Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Mohd Aiseri Alias dan wakil syarikat terbabit.

Pemindahan pejabat pentadbiran ke lokasi baru bagi mengatasi masalah kesesakan lalu lintas di pusat bandar Pasir Mas.

Perjanjian bersejarah tersebut disaksikan Menteri Besar, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, anggota-anggota Exco, Datuk Husam Musa, Datuk Anuar Tan Abdullah, Hassan Mohamood, Zulkifli Mamat, Mejar (B) Md Anizam Abdul Rahman, Abdul Fattah Mahmood dan Ketua Jajahan Pasir Mas, Fauzi Mat.- mj

Tiada ulasan: